Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

''Προσωπίδεs Ι΄΄



Ι.
Στο πρόσωπό σου
σταυρώνεται κατάσαρκα η όψη.
Προσωπίδες πολύσπορες
αρχέτυπες παρωπίδες.
Ανήλεα ονοματίζουν οι λέξεις σου
το πρώτο μου όνομα.
Την σύγκρουση την λενε ελευθερία,
το θάνατο τον λένε Ζωή
Και σα φονιάς,  μ΄ευνουχισμένη την ενσυναίσθηση
ντύνεσαι εσύ 
ο ονειροβάτης νους- ήρωας
ξεπλένοντας τις λέξεις σου
ως Μέγας!
Φονιάς τώρα βαφτίζεται  
στον υπνοβάτη σου νου
ο ήρωας
ακόμα κι ο προδομένος 
μεταφράζεται τώρα προδότης
ως να 'ναι αυτό η μόνη, 
στο πατριαρχικό σου παραλήρημα
η μόνη αλήθεια.

Σε τελματώδη σημεία 
η μοναδικότητα δαχτυλοδείχνεται 
περήφανη στον καθρέφτη
αυτοστεφανομένη η δοξασμένη σου έπαρση,
μοιραία, αναίσχυντη και έρμαια μόνη. 

Στα βράδια μου όμως να ξέρεις...
σωπαίνουν οι παντοκράτορες κορυδαλλοί
φωνάζουν μονάχα τ’ αηδόνια
Δροσίζουν αέρα οι αέρινες μου ουτοπίες
τη νύχτα σου που γεμίζουν 
2Χ2 τρύπιοι τοίχοι-φαντάσματα
και ποιητικά εξαερίζεται έτσι μονάχη
η ασφυξία!
Στιγμές, στιγμές
σου βγάζω λοιπόν πια τη μάσκα
στιγμές στιγμές...

ποτέ δεν σε πιστεύω.

Ξεφλουδίζεσαι εσύ απάνθρωπος
και γίνομαι εγώ επιτέλους 
ξανά Ανθρωπινή.

/Aπό το Άγραφο Βιβλίο, αποσπ.  ''Συμπεφωνημένες κοινές αλήθειες'', ΙΑς, 21-12-11

ΣΗΜΕΙΩΜΑ της καλλιτέχνιδος:
’’ Πάνω από τους νόμους και τους επιβεβλημένους όρους υπάρχει η συνείδηση και πάνω από τη συνείδηση, οι συμπεφωνημένες κοινές αλήθειες και πανω από αυτές οι  πανανθρώπινες διαχρονικές αξίες  και ίσα με αυτές...η αντικειμενική αλήθεια..’’

Oι ''προσωπίδες Ι'' και ΙΙ, γράφτηκαν πάνω στη μουσική του Corecki και στο αναρτημένο βίντεο. Είναι μια κραυγή εναντίον του φασισμού που εγκλημάτισε τόσο πολύ απέναντι στην ανθρωπότητα κι ακόμα συνεχίζει να υπάρχει. Οι μνήμες μας ζουν αλλά δεν συγχωρούν!
Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα γνωστά μας είναι πιθανή.
ΙΑς

2 σχόλια:

Ελένη Λιντζαροπούλου είπε...

Κοινές οι αλήθειες και σπαρακτικά οικείο το ποίημα.

Αν εσύ έβαζες σελιδοδείκτες στα δικά μου εγώ βάζω σταγόνες αίματος.

Με πόνεσε ο λόγος σου.

Σπουδαία κατάθεση ποιητικής ψυχής.

Καθάρισε τον ουρανό σου κορίτσι μου.

Σε φιλώ.

κοκκινη κορδελα είπε...

το θεμα του φασισμου παντα δρα στο αιμα αρνητικα...και σκιαγραφει μελαγχολικα τον ουρανο μας! εχω μια ευαισθησια στο θεμα των ανισοτητων και του αδικου γενικοτερα. εχω φτιαξει ενα εξαιρετικο βιντεο για τον πολεμο των ναζι και το ειχα βαλει μεσα σε ενα θεατρικο μου εργο...στα ''ονειρα εικονικης πραγματικοτητας''. θα το καταθεσω εδω μεσα και τοτε θα δεις Ειναι καλο που βρηκες εκει μεσα κατι και σταθηκες Ελενη μου...μοναχα κραυγες μας εχουν μεινει να λεμε με χιλιους δυο τροπους.Βλεπεις τωρα πια δεν υπαρχουν μεγαλειωδεις ανθρωποι!! Αυτο το πιστευω ακραδαντα. Επαψαν να λαμπουν στο στερεωμα φωνες που κινουν συνειδησεις.Οι μικρες πυγολαμπιδες ειναι για μενα οτι η λαικη φωνη που εβγαζε τις ρησεις της ζωης Ανυπογραφα κι ομως τοσο δικαια και διαχρονικα...
φιλι και σε ευχαριστω για το ουσιαστικο σχολιο σου.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...